barn av larchmont

Allting doftar välling och våt asfalt idag. Regnet har öst ner hela dagen och sköljt bort sommardammet som dröjt sig kvar längs gatustenarna. Luften förändras och kyliga vindar drar längs ryggknotorna. Vaggade Liv i soffan medan åskan dånade utanför och de andra två fick sina lockar klippta. Dygnet är för mig fortfarande uppochner, blir yr så trött jag är och sen vaknar jag under mitt duntäcke klockan fem på morgonen i mitt dunkla rum. Tänker inte så mycket på att jag är någon annanstans än där jag brukar vara, men kommer nog på det så småningom.
På vägen hit flög jag högt över hav och land och beskådade himlavalvet genom flygplansfönstret. Upptäckte att Island är väldigt vackert ovanifrån, dock inte särskilt omväxlande. Åtminstone inte från min sittplats. Det var dessutom väldigt ensamt däruppe i luften, lite mer än elva timmar på egen hand utan någon vettig att samtala med. Och dessutom fick otåliga jag lov att vänta på passkontroll, bagaget och tullen när jag väl landat på JFK, som förövrigt var lite av en besvikelse faktiskt. Nåja.

Kommentarer
Postat av: p h o t o g r a p h y b y siri

åh andra bilden känns verkligen som man är högt, högt uppe. fint

Svar: tack! kan bara säga att du tar himla fina bilder, så avundsjuk!
Emma Kepka

2012-10-28 @ 11:47:29
URL: http://shal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0