the american museum of natural history

Jag promenerade hela vägen upp till the American Museum of Natural History i den ovanligt heta novembersolen och gick vilse i den väldiga byggnaden lite grann. Köpte biljett till the Space Theatre och sögs in av den sammetsvarta stjärnhimlen så jag mådde illa. Lätt värt, blev kär i den där stjärnhimlen alltså. Golvet på rymdavdelningen glittrade och jag köpte stjärnor som lyser i mörkret till Max och Elsy. Gick vidare till fossiler och väldiga skelett; så himla fascinerande och knäppt att se dessa varelser som också vandrat på jorden. Visste inte riktigt vart jag skulle gå sen, så gick planlöst omkring, trappa upp och trappa ner. Skulle jobba på kvällen vilket innebar att jag hade en tid att passa, och medan jag väntade på tåget köpte jag (hör och häpna) en sallad(!) och åt den på Grand Centrals golv bland stressade steg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0