strawberry fields

Det var vår i december fast med brinnande träd och långa skuggor (himla rörigt och förvirrande). Jag och J gick till Central Park och åt belgiska våfflor med glass och nutella på. Satt på en bänk och var ovanligt tysta lite grann, samtidigt som jag försökte besitta konsten av att inte kladda när jag äter med händerna. Mitt turist-jag är i alla fall tillbaka, och jag ville himla gärna besöka John Lennon monumentet, så det gjorde vi. Pinsamt nog hade jag inte en aning om att detta existerade just här i New York, bara att det fanns någonstans ute i världen. Jag hade liksom inte ens tänkt tanken att det borde vara här. Men det är ju ganska så självklart när man tänker på det. Och så undrade Maria om jag varit där än och då blev det ju brått. Så jag fick snällt stå och vänta på min tur med att få fotografera medan andra människor låg över texten. Efter det åt vi på McDonalds och jag upptäckte att jag gillar deras sweet & sour sauce. Ibland chockas man ju över sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0