new york, new york

Jag åkte hit.
     Jag minns att luften var fuktig när jag kom hit. Och att jag hela tiden tänkte att jag kommer bli tjock här. Jag flyttade in i Mikes och Marias källare med egen ingång och allt. Fick en stor säng med duntäcke. Utanför mitt fönster kunde man inte se något speciellt, bara en husvägg. Och utanför köksfönstret fanns det en väg där bilar då och då körde förbi. Svoosh typ. Fast inte så högt. Och det ryckiga tåget tog mig in till staden med larmet och höga trottoarer.
     Och sen har jag bara tänkt "nu är det sista gången jag är här" eller "sista gången jag gör detta". Slut liksom (och det gör faktiskt ont). Komma tillbaka och ta upp trådar och knyta samman något annat. 
     Jag trodde aldrig att New York skulle vara något för mig. Men det var det väl ändå. 
 
Mitt hjärta är överallt.
 
Ps. Jag kanske fortsätter uppdatera här, så om ni nu tycker att det är skoj kan ni ju alltid fortsätta att titta in.

Kommentarer
Postat av: elin

klart jag alltid vill titta in

2012-12-17 @ 21:29:01
URL: http://elinbeach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0